Sayfa 1 Toplam 4 Sayfadan 1234 SonuncuSonuncu
Toplam 79 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 20 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Bağlama alırken nelere dikkat etmeli?

  1. #1
    Moderator Locutus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16.Eylül.2002
    Nereden
    Enterprise
    Mesajlar
    8,324
    Tesekkür etmis
    257
    Tesekkür almis: 13,310 -> 4,251 konu

    Bağlama alırken nelere dikkat etmeli?

    Selam arkadaslar, saz meraklilari ve ustalari,

    eger kismet olursa TR'ye gittigimde kaliteli bir (karadüzen) saz almayi düsünüyorum. Bu konuda bana yardim edeceginizi ümit ediyorum. Gözden cikardigim para 200-250 Euro, böyle olunca

    1. Agaç cinsi ne olmali. En iyisi hangisi. Bir siralama yapmak mümkün mü? Agacin cinsi sese mi etki yapiyor.

    2. Yaprak saz mi iyi, yoksa digerleri mi? Hangi türleri var.

    3. Perdelerde neye dikkat etmem gerekiyor.

    4. Ayar dügmeleri nasil olmali (tam cilalimi, yoksa yarim cilali mi?)

    5. Tellerinde kalite farki oluyormu.

    6. Hangi tür tezene alayim (sert, yumusak, orta yumusak)

    7. Sazin sapi ilerde egilmemesi icin hangi tür sap olmali (bunun icn agac türü "kara agac" diye birsey duymustum)

    Belki aklima gelmeyen, dikkat edilecek konularda vardir. Eger yazarsan cok sevinirim.

    Bu sorulara cevap vermek icin illa profi olmaya gerek olmayabilir, sizin edindiginiz tecrübeleri de buraya yazarsaniz sevinirim.

    Selamlar,
    Garak

  2. #2
    Tecrübeli Üye alaska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06.Aralık.2002
    Nereden
    bimekan
    Mesajlar
    2,289
    Tesekkür etmis
    51
    Tesekkür almis: 195 -> 143 konu
    usta sazcilar, en iyi agacin kavak agaci oldugunu söylüyorlar, en güzel ses onlardan cikiyormus. ama o kisi su anda yanimda degil. Bu sordugun sorulari ona yöneltip sana cevaplari sunacagim hocam

  3. #3
    Tecrübeli Üye YAMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04.Nisan.2003
    Nereden
    isvicre
    Mesajlar
    454
    Tesekkür etmis
    621
    Tesekkür almis: 189 -> 50 konu

    himmmmm

    usta sanirim sogut agaci iyi diyorlar ama sen bilirsin cunku ben sogut agcinin golgesini severim

  4. #4
    Moderator Locutus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16.Eylül.2002
    Nereden
    Enterprise
    Mesajlar
    8,324
    Tesekkür etmis
    257
    Tesekkür almis: 13,310 -> 4,251 konu
    Internette biraz arastirma yaptim ve su sonuclara ulastim. Bu tip sazlar ucuzdan baslayarak fiyati artiyor

    - Yaprak
    - Yaprak, Vengi Maun karisik
    - Polyester
    - Dut, Polyester
    - Maun, Polyester - Ladin Gögüs
    - Ardiç, Polyester - Ladin Gögüs

    yani en pahalisi en altta olani. Pazi terimler bana hicbir sey ifade etmiyor (Maun, Vengi, Polyester, Ladin)
    Sögüt agaci bizim oralarda cok oldugundan bir kiymeti olmuyordu. Saz yapiminda kalite veya iyi saz anlamina gelmesi bana biraz tuhaf geldi. Kavak agacini da ben yumusak bir tür olarak biliyordum.

    Selamlar,
    Garak

  5. #5
    Tecrübeli Üye Q Erat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14.Şubat.2003
    Nereden
    Almanya
    Mesajlar
    720
    Tesekkür etmis
    2,983
    Tesekkür almis: 818 -> 254 konu
    Kardesim iyi guzelde sana dut agcindan sazi kim 250,- € verecek
    cok merak ediyorum..............

    Bak o fiyata alirsan haberim olsun bende birkactane alirim..!

  6. #6
    Moderator Locutus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16.Eylül.2002
    Nereden
    Enterprise
    Mesajlar
    8,324
    Tesekkür etmis
    257
    Tesekkür almis: 13,310 -> 4,251 konu
    @Q Erat: Ben burda illa su cins saz diye yazmadim, sadece 250 euroya kadar hangi saz olur ve kalite farklarini sordum.

    fiyata gelince: ben yukardaki yazdigim
    - Yaprak
    - Yaprak, Vengi Maun karisik
    - Polyester
    - Dut, Polyester
    - Maun, Polyester - Ladin Gögüs
    - Ardiç, Polyester - Ladin Gögüs
    internetten bir saz-shop'dan buldum ve sazlar 60 milyon TL ile 500 milyon TL. yani en pahalisi Ardic olan 300 Euro ve Dut olan cinsi kesin 250 eurodan asagida.

    Istersen sana linki PM le yollarim ve birkac degil bir TIR dolusu alirsin.

    Konunun bu yöne gelmesini ve böyle provuke etmene anlam da veremedim. Burda ben burda ciddi olarak saz konusunda bilgi toplamaya calisiyorum.

    Hem ben "gözden cikardigim 250" diye yazdim, dikkat edersen son yazimda saz türleri hakkinda bir fiyat da yazmadim.

    Ben online olamazsam bir zahlet ANGARALI sana linki yollasin ve kendi gözünle görürsün.

    Selamlar,
    Garak

  7. Beceriksiz bu yararli mesaj icin Locutus arkadasa tesekkür etmekte:

    Calibra

    -=[ Bir beceriksiz centilmendir. Tesekkür buttonunu kullanir, spam yapmaz! ]=-

  8. #7
    Tecrübeli Üye YOZGATLI 2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13.Aralık.2001
    Nereden
    Stuttgart
    Mesajlar
    226
    Tesekkür etmis
    119
    Tesekkür almis: 107 -> 25 konu

    saz cesitleri

    arkadasim eger sazi calmayi biraz ilerlettiysen iyi bir saz almani tasviye ederim yeni baslayacaksan bu durum senin icin o kadar önemli olmamali ama sazi her an geri verecegin uzaklikta olmasina dikkat et cünkü türküyeden getiecegin saz sana proplem yapacaktir benim edindigim tercübelerden bahsediyorum eger almanyada ve stuttgart cevresinde kaliyorsan bu konuda yardimci olabilirim selamlar

  9. #8
    Moderator Locutus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16.Eylül.2002
    Nereden
    Enterprise
    Mesajlar
    8,324
    Tesekkür etmis
    257
    Tesekkür almis: 13,310 -> 4,251 konu
    Selam Yozgatli...

    saz calmayi biraz ilerlettigimi düsünüyorum ve bu nedenle yeni ve daha iyi bir saz hak ettigimi düsünüyorum

    Stuttgart bana cok uzak, yoksa yanina gelirdim...

    Sazi Türkiyeden alacagim icin, orda iyice inceleyip almayi düsünüyorum. Ve benim de sorum "Alirken nelere dikkat" bu yüzden oldu.

    Garak

  10. #9
    Tecrübeli Üye
    Üyelik tarihi
    14.Nisan.2002
    Mesajlar
    279
    Tesekkür etmis
    272
    Tesekkür almis: 95 -> 30 konu
    Sevgili kardesim;
    baglama yapiminda simdilerde Afrika ve Latin agaclari pek revacta.Sicak ve kuru iklim agaclari sert liflidir ve uzun süre formunu koruyan yapidadir.Sazin burgularindan alt esigine kadar bu agaclarin kullanildigi sazlar pahali ama evladiyelik oluyor.Hele ki bir ustanin elinden cikmissa.Bunun karsisinda yerli agaclardan yapilan ve daha az dayanikli,narin ve fakat tatli ses alinabilen baglamalar duruyor.
    En iyi burgu,manda boynuzundan yapilir.Illa ki agac kullanilacaksa kik agaci (Afrika kökenli),Gül Agaci ya da abanoz kullanilabilir.Burgunun cilali ya da cilasiz olusu cok önem arzetmez.Aslen bu cila da degil lombak dedikleri bir nevi tutkaldir.
    Sazin sapi klima sartlarindan etkilenmeyecek bir agactan yapilmis olmalidir.Sedir,gürgen,ladin ya da ceviz olabilir.Saza Afrika agaclarindan yapilan sap süslemeleri,seste en ufak bir etki yapmaz.Sadece görüntüdür.
    Perdeler misina ya da balik bagirsagi tabaklanarak yapilir.Kullanilan maddenin nev'i hic önemli degildir.Önemli olan sapta cilanin kuruyup da olusturabilecegi tümseklerdir.Bunlara maksimum dikkati göstermelisin.Zira sayet sapta bir ufacik yükseklik olusmussa (boyadan ya da polyester ciladan),perdelerin bir ya da birkacinda kulagi tirmalayan arizali sesler olusur.Sonradan tamiri olanaksizdir,sapi soyup,yeniden boyamak gerekir.
    Sazin sesine etki eden tek ama tek eleman gögüs tahtasidir.Gögüs tahtasi ne kadar yumusak olursa o kadar iyi ses verir.Ancak yumusak tahta o denli de cabuk incelir.Bu nedenle bu elemanin yapiminda mutlak surette daha dayanikli olan ithal agaclar kullanilir.Türkiye iklimi nisbeten iliman ya da yagis alan iklim oldugu icin agaclarimiz yumusak liflidir.Gögüs tahtasi yapmak icin sadece akcakavak uygundur.
    Sazin köprü ve esikleri olabildigince sert agac ya da boynuzdan yapilmis olmalidir.Sana önerim abanoz ya da gül agacidir.
    Son olarak mizrap kiraz agaci kabugundan olursa uzun süre eskimeden kullanirsin.
    Haaa bir de tel...Takim icinde kullandigin sirmalarin icinde gümüs tel kullanirsan icli ses verir.
    250-300.-€'ya da tüm bu özelliklere haiz bir baglama mutlaka bulunur.Memleket Izmir miydi?
    Sevgiyle kal...

  11. Beceriksiz bu yararli mesaj icin Ezgili Yürek arkadasa tesekkür etmekte:

    Calibra

    -=[ Bir beceriksiz centilmendir. Tesekkür buttonunu kullanir, spam yapmaz! ]=-

  12. #10
    Moderator Locutus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16.Eylül.2002
    Nereden
    Enterprise
    Mesajlar
    8,324
    Tesekkür etmis
    257
    Tesekkür almis: 13,310 -> 4,251 konu
    @Ezgili Yürek: Hay Allah senden razi olsun. Bizi iyice aydinlattin.

    Bu yazdiklarini printerden cikti yapip yanima mutlaka alirim (izine gitmeden önce). Çok güzel bilgiler verdin.

    Memleket Çorum ama Ege havalarina bayiliyorum (hele iki keklik, beyaz giyme toz olur, Kütahyanin pinarlari....)


    Selamlar,
    Garak


    NOT: Diger saz ustalarinin da ekliyecegi bir husus olursa cok sevinirim.

  13. #11
    Moderator Locutus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16.Eylül.2002
    Nereden
    Enterprise
    Mesajlar
    8,324
    Tesekkür etmis
    257
    Tesekkür almis: 13,310 -> 4,251 konu
    Yazdiklarini 2-3 defa okudum ve anladigim kadariyla kisaca söyle diyebilirmiyiz:

    Burgular: Manda boynuzu, Kik agaci, Gül agaci, Abanoz agaci
    Sap: Sedir, gürgen, ladin, ceviz
    Perdeler: Misine yada balik bagirsagindan
    Gögüs tahtasi: ithal agac yada akcakavak
    Köprü ve esik: (Manda ?) Boynuzu, Gül agaci, Abanoz agaci.

    Gögüs dedigin sazin gövdesi (karpuzu) mu, yoksa köprünün altindaki kisimmi? Eger öyle ise, Gövde hakkinda neler diyebilirsin.


    Benim sazdan su an menmunum ama, benim beceriksizligimden mi bilmiyorum, üst tellerden güzel ses alamiyorum. Söyle anlatmaya calisayim:
    Mesela alt tellerde RE notasina vurdugumda ve akabinde ayni telden DO ya gitmemek icin üst tele (bas parmagimla) basiyorum (alt telin RE perdesinde). Ama DO sesini temiz vermiyor. Perdelerin ayarlarini tek tek gitar ayarlama aleti ile yaptim (KORG CA 30, tolerans 1cent). Buna ragmen üst teller alt telin verdigi sesi vermiyor. Bu konuya da bir deginirsen sevinirim.

    Selamlar,
    Garak

  14. #12
    Moderator xTARKANx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31.Mayıs.2002
    Nereden
    sandalyeden
    Mesajlar
    1,076
    Tesekkür etmis
    80
    Tesekkür almis: 5,042 -> 343 konu

    Re: SAZ alirken nelere dikkat etmeli?

    Garak yazmis:
    Selam arkadaslar, saz meraklilari ve ustalari,

    eger kismet olursa TR'ye gittigimde kaliteli bir (karadüzen) saz almayi düsünüyorum. Bu konuda bana yardim edeceginizi ümit ediyorum. Gözden cikardigim para 200-250 Euro, böyle olunca

    1. Agaç cinsi ne olmali. En iyisi hangisi. Bir siralama yapmak mümkün mü? Agacin cinsi sese mi etki yapiyor.

    Vengi agaci taysiyemdir.Bu agac afrikada yetisiyor ve artik kesimine ara verildi degerli bir agac cinsi.(kisa sap vegilerin fiyati yaklasik 600 ile 800 € arasi)

    2. Yaprak saz mi iyi, yoksa digerleri mi? Hangi türleri var.

    Yaprak tan ziyada kople bir bütün agactan oyma gögüs tercih sebebi olmali(yaprak saz özen ister iyi bir ustadan almak gerekir,yaprak saz yapiminda olmasi gerekenden baska agaclarda kullanilir bu nedenledir

    3. Perdelerde neye dikkat etmem gerekiyor.

    Perde olayina gelince,notasina göre baglanmis perdeler dogru akortta vermesi gereken sesi verir..(SIKI baglanmis olmasi ve yerlerinden kaymammasina dikkat etmek gerekir)

    4. Ayar dügmeleri nasil olmali (tam cilalimi, yoksa yarim cilali mi?)

    Ayar dügmesi demeyelimde burgu desek daha hos olur sert agac türünde olmali (sakiz saglam olur)yerine tam oturmalpiki calarken ve akort cekerken gevsememesi lazim

    5. Tellerinde kalite farki oluyormu.

    Tabi ki tellerin cok önemi var özellikle bam telinde gümüs sarma yapiliyor ses kalitesi oldukca iyi.Sazin sap uzunluguna göre
    kisa sap(cögür) yada uzn sap tellerin numarasi degisir yani kalinligi 18,20,yada 22 lik olarak adlandirlir.Kisa sapta 20 yada 22 tavsiyedir.Kisa sap bozuk düzen calanlar icin daha uygundur.Baglama düzeni yada kara düzen icin ise uzun sap tavsiye edilir.

    6. Hangi tür tezene alayim (sert, yumusak, orta yumusak)

    Tezene secimi biraz kisiseldir birazda atilan akor calina türe göre degisiklik gösterir:zamanla saz cala cala eline yugun gelen bir tezene türünü zamanla kendin belirlersin

    7. Sazin sapi ilerde egilmemesi icin hangi tür sap olmali (bunun icn agac türü "kara agac" diye birsey duymustum)

    agacin türü tabiki önemlidir(sapin atmamasi birazda sazi yapan ustanini sapla gövde arasindaki baglantidaki maharatiyle de ilgilidir)

    Belki aklima gelmeyen, dikkat edilecek konularda vardir. Eger yazarsan cok sevinirim.

    Bu sorulara cevap vermek icin illa profi olmaya gerek olmayabilir, sizin edindiginiz tecrübeleri de buraya yazarsaniz sevinirim.

    Selamlar,
    Garak


    tavsilerim;sazini kilifinda muhafaza et,rutubetli yerlerde birakma,carpma ve sert darbelerden koru,sazi uzun zaman calmayacaksan akortlu birakma(telleri gergin olarak yani bu sapin atmasini hizlandirir),sazin esik ayarlarina dikkat et .Sani iyi calmak istiyorsan pratikten ziyade notalariyla ögren bu sana ileride cok sey kazandiracaktir. simdilik bu kadar

  15. #13
    Tecrübeli Üye ANGARALI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30.Ekim.2001
    Nereden
    Abılaa, enerem olsun bak bu adam Delürmüş
    Mesajlar
    4,222
    Tesekkür etmis
    0
    Tesekkür almis: 1,136 -> 300 konu
    @tarkan


    ben seni darbukatör biliyordum , yoksa birinden tüyomu aldin

  16. #14
    Tecrübeli Üye
    Üyelik tarihi
    14.Nisan.2002
    Mesajlar
    279
    Tesekkür etmis
    272
    Tesekkür almis: 95 -> 30 konu
    Sevgili @Garak kardesim,sana büyük usta Kemal Eroglu'nun Ozan Dergisi yeni sayisinda "Bağlama Yapımında Kullanılan Ağaçlar" baslikli yazisini sunuyorum.Aradigin tüm ayrintilar bu yazida var.Bu arada benim gögüs tahtasi dedigim aksam,orta esigin altindaki ince elemandir.Sazindan gelen bozuk ses ise büyük olasilikla sap üzerinde bir atikliktan kaynaklaniyordur.Istersen o sazini da götür,yeni alacagin baglamanin yüzüsuyu hürmetine onu da elden gecirsinler.Buyur yaziyi kardesim:
    ...
    "
    Bağlama yapımında öncelikle dikkat edilmesi gereken, ağaç seçimidir. Ses verme özelliği bulunan ağaçları seçmenin yanında, kuru olmaları da önemlidir. Kuruma işlemini fırınlama yapmadan doğal ortamda, eğer mümkünse bağlama yaptığınız ortamda bekleterek yapmak gerekir. Bu bekleme süresi en az beş yıl kadar sürer. Kimileri için bu süre biraz abartılı gelebilir; fakat iyi bir müzik aleti yapmak için, kullanılacak ağacın kuru olması şarttır. Daha sonra, kullanılacak ağacın (tomruk ya da kalas halinde olabilir) bağlamaya uygun, düzgün bir şekilde biçilmesi gerekir. Yani damarlarının her şeyden önce paralel ve dik kesilmesi lazım. Birbirleriyle renk ve uyum içinde olmasına dikkat edilmelidir. Bağlamayı yaparken (ya da müzik aletlerinin hepsi için söylemek gerekirse) sadece ağacı montaj yapmak, ondan ses çıkartmak müzik aleti yapıyoruz demek değildir. Zira estetik de çok önemlidir. Ağacın kendi estetiğini bozmadan, kesinlikle boya sürmeden, koruyucu bir cila kullanmak gerekir.

    Ben bugüne kadar , bağlama yapımında birçok ağacı denedim. Kavak, ıhlamur ve bunlara benzer özgül ağırlıkları çok yumuşak, lifli ağaçlardan yaptığım bağlamalardan olumsuz sonuçlar aldım. Maun, Palesander, Vengi, Cocobolo, Okaliptüs gibi sert, özgül ağırlıkları fazla, damarları görünen ama gözenekleri çok belirgin olan ağaç türleri bağlama yapımı için en uygun olanlarıdır .Bunların dışında Abonoz cinsi ağaç deneyen ustalar da olmuştur. Abanoz cinsi ağaçlardan sadece Palesander çok uygundur. Ya ben beceremedim ya da ağacın genel yapısından kaynaklanan bir sorun var ki; şimdiye kadar 15-20 civarında Palesander denedim. Hepsinden volümü çok fazla ama dişi karakterli ses çıktı. Ben tercihimi yaklaşık 15 yıldır maundan yana kullanıyorum. Maun ağacının da özellikle Honduras kökenli olmasına dikkat ediyorum. Maun ağacından yaptığım bağlamanın üzerine, zaman zaman Kanada ladini de dediğimiz Sedir ağacı kullandım. Onlarında kendi içerisinde bazı avantajları ve dezavantajları var.

    Genellikle Artvin-Borçka'da yetişen Ladin ağaçlarını tercih ediyorum. Onların da damar konsantrasyonları ve biçim özelliklerine dikkat ederek takıyorum. Yine tabi ki kuruması şartıyla.

    Sapta özellikle Kayın ya da Maun'u tercih ediyorum. (Yine kuruması şartıyla). Bağlama, Tanbura, Divan gibi büyük bağlamalar yapacaksam sapları en az iki parçadan presleyerek yapıyorum. Ya da çok iyi kesilmiş, kaliteli ve çok kurumuş Gürgen ağaçlarını da zaman zaman tercih ediyorum. Bunu da tek parça olarak kullanıyorum.

    Burguda da genellikle Palesander ağacını tercih ediyorum. Hem yuvayı aşındırmıyor hem de kendi gözenekleri çok az olduğu için sertliğini koruyor.

    Hep karşı olmama rağmen az da olsa polyester kullanıyorum. Ama göğüste kullanmamaya dikkat ediyorum. Kendi yaptığım bir karışımla hallediyorum bu işi. Varla yok arası bir cilayla sadece koruyucu bir yüzey oluşturuyorum.

    Sert bir ağaç kullanılarak yapılan bağlama teknesine, yine ona benzer bir göğüs tahtası takmanın çok iyi ses vermediğini gördüm. Ya da sert bir ağaç takacaksanız, bombesini biraz daha azaltarak kullanmanız gerekir. Bunlar da ağaçların birbirleriyle uyumlu olmalarıyla ilgili konulardır. Yapımcılık mesleğinde "ağaçların birbirini sevmesi" deyimi vardır. Bunun açılımı şudur: birbirine yakın tondaki ağaçlar kullanılırsa, bağlamanın ses seviyesi biraz daha üstün olur. Günümüzde bunu bilgisayarla ölçmekte mümkün. Ben bu uyuma özen gösteriyorum. Kesin doğrusu budur demek de yanlış, çünkü hala arayışlar içerisindeyiz.

    Göğüs ve teknenin kalınlıkları deneme-yanılma yöntemiyle tespit edilir. Fakat bu incelik ve kalınlık tekne boyutuna göre de değişmelidir. Divan ve cura birbirine oktav olduğu için aile dışında tutmak daha doğrudur kanısındayım.

    Normal bağlama yaparken tekne ve göğüsün çok ince olması bizim için çok dezavantajdır. Çok ses çıkarmak için bu tür yöntemlere başvurulur ama yanlıştır.

    Bağlamada kullandığımız eşiklere gelince, göğüsün üstüne yerleştirilen orta eşik dediğimiz parça kelebek ağacından ve damarları göğüse paralel gelecek şekilde kullanılmalıdır. Üstteki baş eşik dediğimiz ağacın abanoz olmasına dikkat edilmelidir. Arka taraftaki, tellerin geçtiği, dip eşik dediğimiz, tekneye bağlı olan kısmın da yine sert ağaç olması gerekir. Ben abanoz ya da şimşiri tercih ediyorum.

    Bütün bunların dışında bağlamayı kime yapıyorsam, çalacak olan kişinin çalışını düşünerek kendisiyle diyalog halinde yapmaktan yanayım. Çünkü bağlamanın her biri herkese göre çok subjektif olarak değerlendiriliyor. Oysa bu tamamen kişiseldir ve bağlamayı çalacak kişiyle alakalıdır."

    ...
    Sevgiyle kal...

  17. #15
    Üye Versatile - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03.Ocak.2004
    Nereden
    Eskisehir/TURKEY
    Mesajlar
    52
    Tesekkür etmis
    0
    Tesekkür almis: 0 -> 0 konu
    ezgili şahsen bu konunun uzmanıdır.
    ben boyum kadar şahidim.söylediklerini yabana atmayın.

  18. #16
    Tecrübeli Üye Q Erat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14.Şubat.2003
    Nereden
    Almanya
    Mesajlar
    720
    Tesekkür etmis
    2,983
    Tesekkür almis: 818 -> 254 konu
    Peki boyle bi sazin miktari nekadardir?
    Gectigimiz sene abim kendisine saz bakti 700,-€ istediler.

  19. #17
    Moderator Locutus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16.Eylül.2002
    Nereden
    Enterprise
    Mesajlar
    8,324
    Tesekkür etmis
    257
    Tesekkür almis: 13,310 -> 4,251 konu
    Ezgili Yürek yazmis:
    ...
    250-300.-€'ya da tüm bu özelliklere haiz bir baglama mutlaka bulunur....
    Fiyat konusuna kesin birsey demek herhalde dogru olmaz. Ama iyi özellige sahib saz 300 Euro ya alinir diye düsünüyorum. Önemli olan sazi "sazevinden" almak. Tüccarindan degil...

    Selam,
    Garak

  20. #18
    Tecrübeli Üye
    Üyelik tarihi
    14.Nisan.2002
    Mesajlar
    279
    Tesekkür etmis
    272
    Tesekkür almis: 95 -> 30 konu
    Herkese Izmir Ege Üniversitesi Halk Calgilari Yapim Merkezi'ni öneririm.Burada ögretim görevlisi Mehmet Güldag yönetiminde birbirinden özgün ve güzel halk calgilari imal ediliyor.Ve de yapilan aletler az bir karla satiliyor.Hic olmazsa paralariniz egitim icin harcanir.
    Sevgiyle kalin...

  21. 2 Beceriksiz bu yararli mesaj icin Ezgili Yürek arkadasa tesekkür etmekte:

    oguzhan06

    -=[ Bir beceriksiz centilmendir. Tesekkür buttonunu kullanir, spam yapmaz! ]=-

  22. #19
    Moderator Locutus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16.Eylül.2002
    Nereden
    Enterprise
    Mesajlar
    8,324
    Tesekkür etmis
    257
    Tesekkür almis: 13,310 -> 4,251 konu
    Usta bu bilgileri bizlerle paylastigin icin cok sagolasin.

    Selam,
    Garak

  23. #20
    Tecrübeli Üye mehmet70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08.Mart.2003
    Nereden
    almanya
    Mesajlar
    357
    Tesekkür etmis
    130
    Tesekkür almis: 127 -> 32 konu
    merhaba gönül dostlarim

    mark zamaniydi . 200 mark verdim saz aldim tabiki bilgim ve tecrübem olmadigindan nelere dikkat etmem gerektigini bilmiyordum almanyaya getirdigimde akort icin iyi saz calan bir arkadas a götürdüm adam daha sazi akort ederken sesinden bildi senin saz dedi catlak . sasirdim .. tabi nerden anladin dedim hani arkasinda delik varya orayi gösterdi buraya gözünle bak dedi ama uzunca tabiki önce karanligina gözün alisiyor sonra da sazin icine nerden isik girdigini görüyorsun evet bizim saz kenarlarindan ve ortasindan hafif sekilde isik aliyordu tabiki zamanla ortasindaki o hafif isik büyüdü

    hani aklinizda olsun belki olmaz ya benden dost tavsiyesi. siz alirken bir bakin isterseniz




Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •